ICT groeit mee met Kaarten Carrousel

Wat doet een bedrijf dat snel groeit? Juist: het team uitbreiden. Terwijl steeds meer werkplekken bezet raken, wordt ook de ICT-omgeving zwaarder belast. En dat vraagt om verandering. Mark van Heusden van Kaarten Carrousel heeft de eerste stappen inmiddels gezet.

Mark is samen met zijn compagnon Sietze van der Wal eigenaar van Kaarten Carrousel. Met een enthousiast team van professionals bouwen ze online winkels waar mensen kaarten kunnen bestellen voor de meest bijzondere momenten in hun leven. Het team bestaat momenteel uit 27 medewerkers. Naar verwachting zijn dat er aan het eind van dit jaar 40.

Van Dropbox naar server

‘Tot voor kort hadden we geen server en werkten we via Dropbox. Een slecht beheersbare en onveilige situatie’, vertelt Mark. ‘Daarom hebben de mannen van Systra hier een server geplaatst. Omdat deze server op locatie staat, werkt ons systeem een stuk sneller. Bovendien wordt van alles wat we doen een back-up gemaakt.’

35 inkomende lijnen

Ook is er een nieuwe telefonieoplossing geïnstalleerd. ‘Al onze webwinkels hebben een eigen telefoonnummer, wat betekent dat we over maar liefst 35 inkomende lijnen beschikken. Aan die verschillende lijnen hebben we dagschema’s gekoppeld, zodat er altijd iemand aanwezig is om de telefoon op te nemen’, aldus Mark. ‘Gaat er iets niet goed of willen we aanpassingen doorvoeren, dan nemen we contact op met de helpdesk van Systra. Het is fijn om een vast aanspreekpunt te hebben.’

Oog voor toekomstplannen

De samenwerking met Systra verloopt prettig, vindt Mark. ‘Het contact is informeel en de jongens hanteren een hoog serviceniveau.’ Wel zou hij de huidige telefonieoplossing graag nog stabieler en flexibeler willen zien. ‘Daarover denkt Systra actief met ons mee. Dat doen ze met oog voor onze toekomstplannen. Hierdoor hebben we nooit het gevoel dat we achter de feiten aanlopen.’

Interessant artikel? Deel het direct met uw netwerk