In een paar minuten naar een optimale bereikbaarheid

De telefoon lijkt af en toe aan hun oor vastgeplakt te zitten. De hele dag staat het team van uitzendorganisatie Werkis in contact met bedrijven en medewerkers. Onlangs is daarom geïnvesteerd in een professionele VoIP-oplossing.

Met vier vestigingen lopen de maandelijkse telefoniekosten snel op, weet backofficemanager Petra Hagedoorn uit ervaring. En ben je door een storing niet bereikbaar, dan lijkt iedere minuut een uur te duren.

Belang van bereikbaarheid

Prijs en bereikbaarheid vormden voor Werkis dan ook dé redenen om met Systra in zee te gaan. ‘Systra is een ambitieus en tegelijkertijd lokaal geworteld bedrijf, net als wij’, vertelt Petra. ‘De mensen zijn zich ervan bewust dat een goede bereikbaarheid voor ons belangrijk is en komen bij problemen direct langs voor een oplossing. Daarnaast heeft de overstap naar VoIP ervoor gezorgd dat de telefoniekosten een stuk lager liggen.’

Overstap in een paar minuten

De implementatie van VoIP verliep voorspoedig. ‘Op de dag van de overstap waren we maar een paar minuten uit de lucht. Bovendien was bij alle vestigingen een medewerker van Systra aanwezig om de telefoontoestellen naar wens in te stellen’, aldus Petra. ‘Groot voordeel is dat iedereen nu over een direct nummer beschikt, waardoor je gelijk de juiste persoon aan de lijn hebt.’

Eén aanspreekpunt

De komende periode kijkt Petra samen met Systra naar mogelijkheden om ook de faxlijnen en internetverbindingen te optimaliseren. ‘Het is prettig om op het gebied van data en telefonie één aanspreekpunt te hebben. Daaraan werken we nu stap voor stap.’

Interessant artikel? Deel het direct met uw netwerk