We zitten nog steeds midden in de coronacrisis. Terwijl we allerlei manieren bedenken om op een goede manier met deze crisis om te gaan, doet het virus wat hij wil. En dat kan best frustrerend zijn: net wanneer we denken dat we de situatie onder controle hebben, wordt er ergens in de wereld weer een nieuwe mutatie ontdekt.
Dat gevoel van machteloosheid ervaar je misschien ook weleens als je met je ICT-omgeving bezig bent. Steeds vaker spreken wij organisaties die ooit een maatwerkoplossing hebben laten bouwen, maar daar nu niet meer zo tevreden over zijn. Hoewel de oplossing perfect aansluit bij hun processen, beweegt hij niet gemakkelijk mee met nieuwe ontwikkelingen. En ontstaat er een probleem, dan is het vaak moeilijk om de oorzaak te achterhalen. Niemand anders heeft dat probleem namelijk eerder gehad.
Het alternatief? Een standaardoplossing in de cloud. Dat lijkt misschien een stap terug, maar het tegenovergestelde is juist waar: deze standaardoplossing wordt continu verbeterd, waardoor je als organisatie bij de tijd blijft. Je ICT-omgeving is snel, flexibel, superveilig en overal beschikbaar. Problemen komen nauwelijks meer voor en gebeurt er toch iets, dan is de oorzaak eenvoudig te vinden. Omdat zóveel mensen de standaardoplossing hebben, weten we precies hoe hij in elkaar zit.
Met zo’n standaardoplossing bespaar je tijd en geld. Iedereen kan ‘m gebruiken. Ook jij dus, zelfs als je binnen jouw organisatie met speciale applicaties werkt. Deze applicaties zijn vaak gemakkelijk aan de standaardoplossing te koppelen. Zo ontstaat er toch een beetje maatwerk, maar dan op de meest overzichtelijke manier. Was er maar zo’n standaardoplossing voor de coronacrisis. Dan zouden we het virus eindelijk een keer écht onder controle krijgen.
Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ICT-ontwikkelingen
Wil je meer weten over het onderwerp ICT?
Neem dan contact op met Harrie de Jong