Toen administrateur Sandra van Unen en haar collega’s hoorden over VoIP, waren ze er direct van overtuigd dat die oplossing hun telefooncentrale moest vervangen. ‘Het enige wat we nog zochten was een geschikte partij die ons kon helpen bij de implementatie’, begint ze. Een blik uit het raam bleek voldoende. ‘Systra ICT legde een helder plan van aanpak op tafel en al snel zetten we de werkzaamheden in gang.’
Geleidelijke overstap naar VoIP
De overgang op de nieuwe oplossing verliep geleidelijk. ‘Uitgaande telefoontjes deden we met de nieuwe toestellen en inkomende met de oude. Op die manier konden we langzaam wennen’, legt Sandra uit. ‘Inmiddels profiteren we van alle voordelen van VoIP. Zo bellen we een stuk goedkoper, kunnen we met een druk op de knop de receptietelefoon opnemen en geeft het toestel aan of de persoon die je wil bereiken in gesprek is.’
Kwestie van stekkers verwisselen
Sandra kijkt positief terug op de samenwerking. ‘Dankzij de goede voorbereiding was het op de dag van de definitieve overstap een kwestie van de oude toestellen weghalen. Ook de internetverbinding brengen we over een poosje bij Systra ICT onder. Hebben we vragen? Dan kloppen we letterlijk bij de mannen aan. Handig, zulke buren!’
Wil je meer weten over VoIP?
Neem dan contact op met Harrie de Jong