“Voorheen moesten we onze VoIP-leverancier inschakelen, nu doen we alles zelf”

voorheen moesten we onze...

Kverneland Group is een internationaal bedrijf dat landbouwwerktuigen ontwikkelt, produceert en distribueert. De vestiging die de verkoop voor de Benelux regelt, zit in Dronten. De medewerkers communiceren intern, maar ook extern via Microsoft Teams. Sinds de VoIP-omgeving is geïntegreerd, beschikken ze over één stabiel platform dat eenvoudig kan worden beheerd. Wouter Winters, accountmanager aftersales, vertelt erover.

 

 “Ons bedrijf heeft vestigingen in heel Europa. Goede communicatie is belangrijk. Hebben we elkaar nodig, dan gebruiken we Microsoft Teams. Omdat we via internet bellen, besparen we kosten. Bovendien werken we efficiënt. In één oogopslag kunnen we de status van collega’s zien, waardoor we nooit voor niets bellen.”

 

“Extern bellen deden we voorheen via VoIP. Deze omgeving was tien jaar oud en beantwoordde niet meer aan onze beveiligingseisen. Tijd voor verandering dus. We zochten een oplossing die op afstand beheerd kon worden, aangezien onze IT-afdeling in Noorwegen zit. Van daaruit ontstond het plan om extern bellen te integreren in Microsoft Teams.”

 

“Systra ICT regelde de overstap voor ons. In overleg met onze IT-afdeling in Noorwegen keken we wat er moest gebeuren. Daarna kregen we een speciale testomgeving, zodat we de juiste instellingen konden bepalen. Dit deden we zelf. Meer dan een korte uitleg van Systra ICT hadden we niet nodig. Toen we klaar waren, werd alles live gezet.”

 

“Tot nu toe bevalt het extern bellen via Microsoft Teams goed. Grootste verschil is dat we headsets gebruiken in plaats van vaste toestellen. Daarnaast kunnen we de instellingen heel eenvoudig aanpassen. Dat scheelt zowel tijd als kosten: voorheen moesten we onze VoIP-leverancier inschakelen, nu doen we alles zelf.”

 

“Volgende stap is om ook de VoIP-omgeving van onze Belgische vestiging over te zetten naar Microsoft Teams. Systra ICT helpt daarbij. Zodra die vestiging draait, hebben we Systra ICT nauwelijks meer nodig. Het enige wat we nog uitbesteden, is de monitoring. Zo weten we zeker dat de internetverbinding die we voor het extern bellen gebruiken optimaal functioneert.”

Wil je meer weten over VoIP?

Neem dan contact op met Harrie de Jong