Wanneer leerlingen en medewerkers inloggen, kunnen ze direct aan de slag

wanneer leerlingen en medewerkers...

ICT is een mooi hulpmiddel om goed onderwijs te bieden. Maar dan moet het hulpmiddel wel altijd en overal beschikbaar zijn. Voor iedereen. Om daarvoor te zorgen, hielp Systra ICT de Vereniging Scholen met de Bijbel Staphorst bij de realisatie van een stabiele, gebruiksvriendelijke en veilige cloudomgeving. ICT-verantwoordelijke Jan Kuijers vertelt erover.

 

“De Vereniging Scholen met de Bijbel Staphorst bestaat uit vijf basisscholen en een peuterspeelzaal in de regio Staphorst. We werken nauw samen, onder meer op het gebied van ICT. Toen we besloten dat we onze ICT-omgeving toekomstbestendig wilden maken, gingen we met elkaar op zoek naar een partij die ons daarbij kon helpen.”

 

“Onze keuze viel op Systra ICT. Het team realiseerde een ICT-omgeving die bij onze vereniging past. De wifi-oplossing is hiervan een mooi voorbeeld. Al onze scholen draaien op hetzelfde netwerk, waardoor je maar één keer hoeft in te loggen. Daarna kun je op elke locatie aan de slag. Dankzij de uitgebreide meting hebben we bovendien overal een optimaal bereik. En omdat de access points drie keer zoveel capaciteit aan kunnen, gaan ze nog zeker tien jaar mee.”

 

“We wilden graag afscheid nemen van onze servers en in de cloud werken. Het liefst op basis van Microsoft 365, omdat die cloudomgeving gebruiksvriendelijk en veilig is. Systra ICT hielp ons bij de overstap en inrichting. Een spannend proces, want onze vereniging telt 1100 leerlingen en 150 medewerkers. Daarom kozen we ervoor om elke twee weken één basisschool over te zetten. Zo konden we de werkzaamheden goed voorbereiden en medewerkers duidelijk instrueren.”

 

“Dankzij het werken in de cloud is onze ICT-omgeving nu altijd en overal beschikbaar. Zowel in de klas als thuis en onderweg. Een uitkomst voor onze leerlingen en medewerkers. Om hen optimaal te faciliteren, levert Systra ICT ook laptops, tablets en computers. Door vooraf accounts in te richten, kunnen leerlingen en medewerkers direct aan de slag: wanneer ze inloggen, zijn ze automatisch verbonden met de omgeving van hun klas of team.”

 

“De vernieuwde ICT-omgeving draait nu anderhalf jaar. We zijn er heel tevreden over; het gebruiksgemak van Microsoft 365 is ongekend. Met Systra ICT hebben we regelmatig contact, omdat ze het beheer verzorgen. Ze voeren updates uit, lossen storingen op en denken mee over verbeteringen. We communiceren open en eerlijk, waardoor we weten wat we aan elkaar hebben. Dat is de basis van een positieve samenwerking.”

Wil je meer weten over onze IT oplossingen?

Neem dan contact op met Harrie de Jong